سلامت

12 درمان درد مفصل فک-TMJ

مجله آنلاین دیفرمگسلامت– TMJ نوعی اختلال مفصل فکی  به معنای عدم عملکرد سالم مفصلی است که در دو طرف سر، در مقابل گوش، جایی که استخوان فک با جمجمه تماس دارد،‌ قرار گرفته‌است . این مفصل به شما اجازه صحبت کردن، جویدن و خمیازه کشیدن را می‌دهد و یکی از پیچیده‌ترین مفاصل بدن است. اگر دچار درد مفصلی فک شده‌اید این مقاله به شما کمک می‌کند تا آن‌را بدون جراحی درمان کنید.

تمرین اول

اختلال فک درد
TMJ

زبان خود را در مقابل دندان‌های پیشین خود قرار دهید (دو دندان جلویی).

به دهان خود اجازه دهید کمی باز شود و ماهیچه‌های فک را آرام کند.

این تمرین را ۶ بار در روز انجام دهید.

تمرین دوم

جلوی آینه بایستید. یک انگشت نشانه روی دندان و انگشت نشانه روی چانه

با کمک انگشت نشانه، فک اسفل خود را کمی ببندید. و زبان شما در مقابل دندان پیشین خود قرار دهید.

این تمرین را ۶ بار در روز انجام دهید.

تمرین سوم

جلوی آینه بایستید و هردو انگشت اشاره‌ را روی هر دو طرف میان فک و گوش قرار دهید.

زبانتان را در مقابل دندان‌های پیشین خود باز کنید. فک‌تان را باز و بسته کنید.

این تمرین را ۵ بار در روز انجام دهید.

تمرین چهارم

درمان خانگی فک درد
ورزش فک گیجگاهی

جلوی آینه بایستید و شانه‌های نفس عمیق بکشید و شانه‌ها را بالا بگیرید.

چانه تان را در غب‌غبتان دو برابر کنید. این کار را چندین مرتبه تکرار کنید.

این تمرین را ۵ بار در روز انجام دهید.

تمرین پنجم

تی ام جی
تمرین روزمره برای فک درد

انگشت شست را زیر چانه خود قرار دهید. دهانتان را باز کنید در حالی که با فشار دادن انگشت شست در مقابل چانه تان مقاومت می‌کنید. این را برای ۳ تا ۶ ثانیه نگه دارید. دهانتان را باز نگهدارید.

این تمرین را ۵ بار در روز انجام دهید.

تمرین ششم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین ششم

هر دو انگشت اشاره را روی چانه تان ، و هر دو انگشت شست را زیر آن بگذارید.

دهانتان را باز کنید. چانه خود را با انگشت سبابه خود فشار دهید بعد دهان خود را ببندید.

این تمرین را ۵ بار در روز انجام دهید.

تمرین هفتم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین هفتم

سقف دهان خود را با زبان خود لمس کنید و سعی کنید دهان خود را باز و بسته کنید.

این تمرین را ۳ بار در روز انجام دهید.

تمرین هشتم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین هشتم

دهانتان را باز کنید.

فک خود را به سمت راست و بعد به سمت چپ حرکت دهید . گردن‌تان را حرکت ندهید.

این حالت را برای ۳ ثانیه نگه دارید و سپس فک خود را ببندید.

این تمرین را ۵ بار در روز انجام دهید.

تمرین نهم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین نهم

یک شی پنج اینچی را بین دندان‌هایتان قرار دهید.

فک پایینی خود را به جلو حرکت دهید تا دندان‌های پایین شما جلوی دندان‌های بالایی شما باشند.

این تمرین را ۵ بار در روز انجام دهید.

تمرین دهم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین دهم

۱. فک تان را آرام و کمی دندان‌ها را به هم بزنید.

۲. تا جایی که ممکن است، دهان خود را به آرامی باز کنید.

۳. این حالت را برای ۵ تا ۶ ثانیه نگه دارید.

۴. بعد دهان خود را ببندید.

این تمرین را ۳ بار در روز انجام دهید.

تمرین یازدهم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین یازدهم

انگشت شست‌تان را زیر چانه بگذارید.

کمی لبخند بزنید و فشار ملایمی روی چانه با انگشت خود اعمال کنید.

این کار را چند لحظه‌ای نگه دارید. انگشت شست‌تان را به سمت راست حرکت دهید و آن را در زاویه آرواره قرار دهید و تکرار کنید. انگشت شست‌تان را به سمت چپ حرکت دهید و آن را در زاویه آرواره و فک قرار دهید.

این تمرین را ۳ بار در روز انجام دهید.

تمرین دوازدهم

درمان درد مفصل فک-TMJ
تمرین دوازدهم

انگشت شست‌تان را به پشت هر گوش بگذارید و مابقی انگشتان خود را روی سرتان قرار دهید.

سمت راست سرتان را کمی بلند کنید و طرف چپ را بکشید. با این حرکت سرتان را کج کنید. این کار را از دو طرف چپ و راست تکرار کنید.

این تمرین را ۳ بار در روز انجام دهید.

منبع
.stylecraze
برچسب ها

دیگر پست‌های دیفرمگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن