جزیره مالت

سوپ تال‌آرما

دستور غذا از الکس‌ولا

جزیره مالت: «نان را تنها به مردمی دهید که طرز خوردن آن را می‌دانند. (کار راه به کاردان باید سپرد.)»

مجله ایده و آموزش دیفرمگسفرنامه غذا؛ جزیره مالت- یک سوپ ساده و خوشمزه که از سبزیجات تازه از قبیل کلم قمری، نخود و باقلا تهیه می‌شود. این غذای سالم و کم چربی است. اگر می توانید پنیر بجنیت تهیه کنید( موجود در اغذیه فروشی ها و تهیه کنندگان پنیر) آن را چند دقیقه قبل از سرو در سوپ بریزید و از طعم پنیر آب شده لذت ببرید.

 مواد لازم برای تهیه سوپ تال‌آرما

یک قاشق غذاخوری کره
یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
 یک عدد پیاز نگینی شده
 ۳ تا ۴ حبه سیر له شده
دو سوم پیمانه برگ جعفری خرد شده
 ۲ عدد سیب زمینی پوست کنده و خرد شده
 ۲ عدد هویج را پوست کنده و خرد شده
 یک عدد کلم قمری پوست کنده و خرد شده
 ۲ عدد ساقه کرفس خرد شده
یک پیمانه باقالی پوست کنده تازه یا منجمد
یک پیمانه نخود پوست کنده تازه یا منجمد
 نصف گل کلم بزرگ یا یک عدد کوچک به اندازه لقمه ای خرد شده
 یک دوم قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
 مقداری عصاره سبزیجات یا مرغ
نمک و فلفل به مقدار کافی
 ۶ عدد بجنیت نرم  (پنیر های کوچک مالتی)

روغن و کره را در یک ماهیتابه بزرگ گرم کرده و به پیاز، سیر و بیشتر جعفری را اضافه کنید و آن‌ها را سرخ‌کنید تا نرم شود. سبزیجات، رب گوجه‌فرنگی و مقدار کافی عصاره را افزوده تا روی مواد را بپوشاند.

خوب هم بزنید و برای طعم بهتر، نمک و فلفل بزنید. مواد را به جوش آورده و بگذارید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به‌آرامی بجوشد تا سبزیجات بپزد.

بجنیت را اضافه کرده و به آهستگی به پایین فشار دهید تا در آب فرو بروند.

درب ظرف را ببندید و برای چند دقیقه بپزید تا پنیر گرم شود. بقیه‌ی جعفری را به سوپ اضافه کنید و خوب هم بزنید. با استفاده از یک ملاقه، سوپ را درون کاسه‌های مخصوص پذیرایی ریخته و روی هر ظرف مقداری پنیر بجنیت بریزید.

منبع
منبع متن: کتاب فود سفری نشر بهینه فراگیر
برچسب ها

دیگر پست‌های دیفرمگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید

بستن
بستن